۱۳۸۸ بهمن ۲۱, چهارشنبه

کیف پول



با سه برابر شدن نرخ ویزیت پزشک با دفترچه های روستایی (که البته هنوز هم از یک کیلو پرتقال ریز ارزانتر است) و افزایش قیمت داروها، درمانگاه آرام گورسفید، که مهربانی و ادب مردمش زبانزد بود، امروز صحنه دعوای بیماران شد.
مردی که شب گذشته بابت درمان پسرش ده هزار تومان خرج کرده و امروز آزرده از بیخوابی شب گذشته ویا ده هزار تومان رفته از جیبش ، هر چه بد و بیراه به ذهنش می رسد بار من می کند! پیرزنی که از اول که وارد مطب می شود هزار بار دعایم می کند و التماس می کند داروی خوبی و به قول خودش سوزنی خاص برایش بنویسم و بعد حتی صد تومان از هزینه ویزیت و داروهایش را که پنج هزار تومان می شود ندارد که بدهد! یکی از همکارانمان که کمتر از اتاقش بیرون می آید ، با دیدن پیرزن، متاثر شده و سه هزار تومان از پنج هزار تومانی را که در جیب کتش است، بابت پول داروهای پیرزن روی میز داروخانه می گذارد و زیر لب می گوید که دو هزار تومان بقیه اش ، برای بازگشت به خانه کافی است. و من که هنوز دعوای صبح را فراموش نکرده ام ، می گویم پول آمپولش را هم خودم حساب می کنم و در حالیکه قائله را تمام شده می بینم به اتاقم باز می گردم و به این می اندیشم که آیا این کمکهای ناچیز ما دردی از این مردم دوا خواهد کرد!
زن دیگری آخر وقت می آید ، قیافه اش را از آن دفعه که هزینه ویزیتش را به بهانه جا گذاشتن کیفش نداد، همان دفعه که گفت می رود خانه و تا نیم ساعت دیگر باز می گردد و البته بازنگشت ، به خاطر دارم. جواب آزمایشش را نشانم می دهد ، به کردی بابت این که دیر آمده معذرت می خواهد و می گوید کیف پولش را گم کرده بوده و داشته دنبالش می گشته که البته پیدایش نکرده و مجبور شده دویست تومان از همسایه اش، بابت کرایه ماشینش تا درمانگاه قرض بگیرد، آخر از روستاهای اطراف می آید.
21/11/1388

۲ نظر:

  1. دوست عزیز اینهایی که میگی در وصف روستاییان منطقه گیلان غربه که از مناطق محروم حساب میشه، اما این دردیه که در حال حاضر شامل مرکز نشین های یقه سفید هم شده،مثلاً خود ما چند وقت پیش سرما خورده بودیم و یک هفته ای صبر کردیم تا پول دوا و درمون دو نفرمون که هیچ کدوم بیمه هم نیستیم جور بشه و بتونیم یه دکتر ساده بریم، به همین سادگی،به همین خوشمزگی!

    پاسخحذف
  2. سلام اگر نشناختی به وبلاگ من بیا تامن را بشناسی من قبلا وبلاگت رو دیده بودم واقعا زیباست حالا تو بیا به این ادرس خاهی دید که در ساختن وبلاگت بدرت می خوره این ادرس منه اگر خاستی میتونم کد بارش قلب را دروبلاگم بگذارم فکر کنم بدردت بخوره اگر کد ر خاستی فقط در نظر دهید بنویس تا بعد
    http://sobhanmadrese.blogfa.com

    پاسخحذف

نظر شما: